arrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcitycloselinkedinmailotparksphonepinplussearchsportfieldstwitter Ga naar content
Naar ‘
Nieuws

Heicom presenteert nieuwe website en huisstijl

Op de Dag van de Openbare Ruimte in Utrecht presenteerde Heicom zijn nieuwe huisstijl. Deze volgt op een aangescherpte positionering en uit zich in een vernieuwde beursstand, website en brochure. 

Heicom is al jaren leverancier van bodemverbeteraars en substraten voor groene steden, parken en sportvelden. “Ons bedrijf heeft de laatste jaren een mooie groei doorgemaakt. We willen graag nóg beter laten zien wat we doen en vooral dat we daar goed in zijn. Met deze nieuwe stijl onderstrepen wij onze hoogwaardige producten”, zegt directeur Herbert van Werven.

Categorie
Nieuws
Datum
27.09.2017
Heicom - shoot juni 2017-0046699.jpg
Heicom Cromvoirt.jpg

Heicom is opgericht in 1986 en is een afkorting van heidecompost. In de jaren ‘80 werd veel heide geplagd en ontstond er een overschot aan plagsel. Totdat het een wezenlijk onderdeel van compost werd - in eerste aanleg voor potgrond en kwekerijen - waarmee het de organische- en voedingswaarde van de bodem sterk verbeterde. Heicom specialiseerde zich vanaf het begin in kwalitatieve opwaardering van de bodem met natuurlijke producten en breidde zijn assortiment uit met substraten voor steden, parken en sportvelden.

Vergroenen

Met het leveren van bodemverbeteraars en substraten levert Heicom een belangrijke bijdrage aan het ont-stenen van de omgeving. “Juist nu is dat belangrijk”, zegt Van Werven. “Vergroening van steden staat wereldwijd bovenaan de agenda. Het klimaat verandert, we hebben te maken met heftigere regenval en zomerse hitte. De oplossing is: minder steen en meer groen. Het maakt de omgeving in alle opzichten veiliger en prettiger om in te leven en bewegen.”

Vergroenen

De natuur is sterk genoeg om voor groei te zorgen op de moeilijkste plaatsen. Als er maar geïnvesteerd wordt in gefundeerd advies, het vervaardigen van hoogwaardige, natuurlijke en duurzame substraten en het juist toepassen daarvan.

Filosofie

De filosofie is dat de natuur sterk genoeg is om voor groei te zorgen op de moeilijkste plaatsen. Als er maar geïnvesteerd wordt in gefundeerd advies, het vervaardigen van hoogwaardige, natuurlijke en duurzame substraten en het juist toepassen daarvan. Daar werkt Heicom aan door continu te innoveren en altijd voor de hoogste kwaliteit te gaan. De verschillende certificeringen getuigen daarvan. Naast de vrij gangbare ISO en VCA certificering beschikt Heicom ook over de BRL 9335-4, BRL 9341 en RAG Landscaping en RAG Green Roof.

De nieuwe website staat vol met inspirerende voorbeelden van groene omgevingen. Ook is er uitgebreide informatie beschikbaar over producten en is er een portfolio te vinden. 

Heicom - shoot juni 2017-00464500.jpg
Heicom - shoot juni 2017-0046539.jpg
Heicom - shoot juni 2017-0046560.jpg

Parkeerplaats of park?

Op bovenstaande foto's zie je het Catharina Amaliapark in Apeldoorn, vlakbij het centrum. Dit was een betonnen parkeerplein, maar is nu een ondergrondse parkeergarage met daarboven een plek waar je heerlijk kunt zitten, skaten of picknicken. Dat is waar Heicom voor staat: vergroening van steden, parken en sportvelden. Door de kwaliteit van de bodem te verbeteren en zo de natuur in haar kracht te zetten.

Volgend nieuwsbericht
Heicom levert wederom aan Boomproject van het Jaar